Gyakran Ismétlődő Kérdések
I. A MasterCard Mobile-ról
1) Mire jó a MasterCard® Mobile?
- Segítségével gyorsan, egyszerűen fizetheted be jelenleg:
- T-Mobile és T-Home számláidat a számlákon elhelyezett QR-kód fotózásával;
- Telenor-számláidat a „Számlabefizetés” gomb megnyomásával.
- Feltöltheted vele bármely Telenoros, T-Mobile-os mobiltelefon egyenlegét.
- Internetes vásárlásra használhatod az egyre bővülő számú MasterCard Mobile elfogadóhelyeken.
- Élvezheted vele a QR-kódos vásárlás előnyeit a QR-kódos fizetési lehetőséggel ellátott MasterCard Mobile elfogadóhelyeken.
2) Milyen telefonokkal használható a MasterCard Mobile?
- A MasterCard Mobile alkalmazás az alábbi operációs rendszerű okostelefonokkal használható:
- iOS 4.2 vagy újabb;
- Android 2.1 vagy újabb;
- Windows Phone 7.5 vagy újabb.
- Egyéb, nyomógombos, vagy nem okostelefonok esetén – a 7. kérdés alatt leírtak szerint történő SIM-kártya csere mellett - egy SIM-en tárolt program segítségével használhatod a szolgáltatást.
3) Miért különleges ez az alkalmazás?
- Ez az első fizetési alkalmazás Magyarországon, ami függetlenül attól, hogy az ügyfél melyik mobiloperátor vagy bank szolgáltatását veszi igénybe, csupán a bankkártya segítségével teszi lehetővé a fizetést a MasterCard Mobile elfogadóhelyeken, ezzel megnyitva a kényelmes fizetés lehetőségét több millió - MasterCard® kártyával vagy CVC-kóddal ellátott Maestro® kártyával rendelkező - kártyabirtokos előtt.
- A MasterCard Mobile elfogadóhelyek száma folyamatosan bővül. Bárki használhatja, akinek okostelefonja és MasterCard vagy CVC-kóddal ellátott Maestro bankkártyája van, beleértve a külföldi mobilszolgáltatók és/vagy külföldi bankok ügyfeleit.
4) Külföldön tudom használni a MasterCardMobile-t?
• Igen, külföldről is elérhető a számlafizetés, az egyenlegfeltöltés, az internetes és a QR-kódos vásárlás, de az alkalmazás továbbra is csak a magyarországi partner elfogadóhelyeken történő fizetésre használható, külföldi MasterCard Mobile elfogadóhelyeken nem. Fontos, hogy az alkalmazás adatforgalmat generál a használata során, így külföldi használat esetén adatroaming-szolgáltatásra és díjfizetésre, vagy wifi-hálózat elérésére van szükség. Ezek díjairól érdeklődj a mobilszolgáltatódnál.
5) Mit tartalmaz a MasterCard Mobile „Beállítások” menüpontja?
- Elfogadóhelyek
- Személyes adatok
- Alkalmazás beállítások
- Mobil Bankkártyák
- Segítség
6) Mi történik, ha kilépek a MasterCard Mobile alkalmazásból?
Az alkalmazás kezdő képernyője az alkalmazáskilépésekor használt utolsó ablak lesz. Ha pedigelőzőleg kikapcsoltad a telefonodat, akkor újbólibekapcsolás után a tranzakciók listája tűnik fel.
7) Az én telefonomra nem telepíthető alkalmazás. Tudom valahogy használni a MasterCard Mobile-t?
Igen, SIM-kártya csere kell hozzá, amit a mobilszolgáltatók üzleteiben díjmentesen elvégeznek. A SIM-kártyás megoldás csak a Magyar Telekom és a Telenor ügyfelei számára elérhető. A SIM-kártya cseréjével nem történik telefonszám-módosítás.
8) Feltöltőkártyás mobilom van. A saját egyenlegem is feltölthetem a MasterCard Mobile-on keresztül?
Igen, ha T-Mobile vagy Telenor ügyfél vagy.
9) Én Vodafone-os vagyok, de itt csak a T-Mobile és a Telenor van feltüntetve. Én is használhatom a MasterCard Mobile-t?
Igen, ehhez nem kell mást tenned, mint letölteni az alkalmazást a telefonodra. A MasterCard Mobile számlafizetés (QR-kóddal ellátott magyar Telekom-számlák esetén), egyenlegfeltöltés (amennyiben az T-Mobilos vagy Telenoros feltöltőkártya) és internetes-, illetve QR-kódos vásárlás funkciói egyaránt ugyanúgy működnek Vodafone-előfizetők számára is!
II. Alkalmazás- és Kártyaregisztráció
1) Kell regisztrálnom, hogy használhassam a MasterCard Mobile-t?
Amennyiben okostelefon-alkalmazással kívánod használni a szolgáltatást, az alkalmazás letöltése után aktiválni kell az alkalmazást (az Te biztonságod érdekében), ezt követően lehet bankkártyát regisztrálni az alkalmazásban. A regisztráció során az alkalmazásnak és a Te telefonodnak összerendelését végzi a rendszer, személyes adatok megadására nincs szükség. A MasterCard Mobile-t SIM-kártyás megoldással használó nem okostelefonok esetén nincs alkalmazás, azaz itt kizárólag kártyaregisztráció szükséges, alkalmazásregisztráció nem.
2) Mikortól használhatom a MasterCard Mobile-t fizetésre?
A MasterCard Mobile alkalmazás és az első bankkártya sikeres regisztrációja után teljes körűen használhatóak a MasterCard Mobile szolgáltatások.
3) Milyen bankkártyával használhatom az alkalmazást?
- Bármilyen bank által kibocsátott MasterCard és CVC-kóddal ellátott Maestro bankkártyával.
- A kártyán az alábbi logók egyikét kell keresni:
4) Több bankkártyát is beregisztrálhatok a MasterCard Mobile alkalmazásba?
Természetesen. Ez esetben a regisztrált kártyák közül minden egyes fizetésnél kiválaszthatod, hogy melyik kártyával kívánsz fizetni. Egy kártya regisztrációs díja 99 Ft.
5) Hitelkártyával is használhatom a MasterCard Mobile alkalmazást?
Igen.
6) Mi az „alkalmazás aktiváló kód”?
- Az alkalmazásba való regisztráció első lépéseként iPhone készülékeken automatikusan az üzenetküldőben találod magad, ahol az üzenet tárgyában egy előre generált kódot és fogadó telefonszámot látsz. Küldd el az SMS-t. Az SMS elküldése után az alkalmazás értesít, hogy hamarosan érkezik számodra egy üzenet az „alkalmazás aktiváló kód”-dal.
- Másodperceken belül visszakapsz egy „alkalmazás aktiváló kód”-ot, ezt a kódot írd be az „Alkalmazás regisztrációja” mezőbe. Ezzel aktiváltad is a regisztrációdat.
- Android operációs rendszerű készülék esetén a fentebb található lépések automatikusan végrehajtódnak, nincs szükség a közbeavatkozásodra.
- A MasterCard Mobile-t SIM-kártyás megoldással használó nem okostelefonok esetén nincs alkalmazás, azaz itt kizárólag kártyaregisztráció szükséges, alkalmazásregisztráció nem, így alkalmazás aktiváló kód sem kell.
7) Mi a „Mobil Bankkártya aktiváló kód”?
A regisztrált Mobil Bankkártya aktiválásához szükséges kód. Ez a kód a bankkártyához tartozó bankszámlakivonaton, a 99 Ft-os regisztrációs díj tranzakciós részleteinél található: a „Közlemény” mezőben a „XXXX=KOD” szövegrész. Ez az információ a bankodtól kapott SMS-ben, a netbankodban és a telebankodban is elérhető, ha rendelkezel az adott szolgáltatások valamelyikével.
8) Bankkártya-regisztrációnál honnan tudom meg a kódot, amellyel aktiválom a kártyát?
Ha van SMS-értesítő szolgáltatásod a bankodnál, akkor megkapod SMS-ben. Amennyiben nincs SMS szolgáltatásod, úgy a netbankban meg tudod nézni a kártyaregisztráció fizetési műveleténél vagy a papír alapú számlakivonatodon, illetve a bank telefonos ügyfélszolgálatánál lekérdezhető.
9) CVC-kód
A nemzetközi kártyatársaságok ellenőrző számot vezettek be a bankkártya verifikálására. A MasterCard kártyatársaság által Card Validation Code-ként (CVC) nevezett ellenőrző szám a kártya aláíráspaneljére nyomtatott három jegyből álló számkombináció. Arról, hogy Maestro kártyád CVC-kódddal ellátott-e, kártyakibocsátó bankod nyújt felvilágosítást.
III. Díjak, költségek
1) Mennyibe kerül a MasterCard Mobile használata?
Az alkalmazás ingyenes. Egy MasterCard® vagy CVC kóddal ellátott Maestro® bankkártya regisztrációjának díja 99 Ft. A regisztrációhoz, illetve a Telenor számlabefizetés és az egyenlegfeltöltés funkció használatakor egy darab alapdíjas SMS küldése szükséges. Az alkalmazás letöltése és használata, illetve a bankkártya regisztrációja adatforgalommal jár. A regisztráció és a használat során küldött SMS-ek, illetve az adatforgalom díja a választott tarifa- vagy szolgáltatáscsomag függvénye.
2) Kell fizetnem bármilyen tranzakciós vagy kényelmi díjat, ha kifizetek egy számlát, feltöltöm az egyenlegem stb.?
Az alkalmazás ingyenes. Egy MasterCard vagy CVC-kóddal ellátott Maestro bankkártya regisztrációjának díja 99 Ft. A regisztrációhoz, illetve a Telenor számlabefizetés és az egyenlegfeltöltés funkció használatakor egy darab alapdíjas SMS küldése szükséges. Az alkalmazás letöltése és használata, illetve a bankkártya regisztrációja adatforgalommal jár, illetve wifin általában díjmentes az internet-hozzáférés. A regisztráció és a használat során küldött SMS-ek, illetve az adatforgalom díja a választott tarifa- vagy szolgáltatáscsomag függvénye. Egyéb kényelmi és tranzakciós díjat nem számolunk fel. A részletekről érdeklődj a mobilszolgáltatódnál.
3) Ha egy kereskedőnél a bankkártyámmal díjmentes egy vásárlás, akkor a MasterCard Mobile-lal is az?
A MasterCard Mobile alkalmazásban ugyanúgy MasterCard vagy CVC-kóddal ellátott Maestro bankkártya kerül használatra. A kártyás fizetés a kereskedőknél legtöbbször díjmentes. A MasterCard Mobile-lal történő internetes és QR-kódos vásárlás csak a MasterCard Mobile Magyarország elfogadóhelyeken lehetséges.
4) Mekkora adatforgalommal jár a MasterCard Mobile használata?
Az egy tranzakcióhoz tartozó összes adatforgalom kevesebb, mint 1 kByte, vagyis elhanyagolható még akkor is, ha valaki számos tranzakciót hajt végre.
5) Kell, hogy legyen mobilinternet-előfizetésem, hogy használhassam a MasterCard Mobile-t?
Az alkalmazás letöltése és használata adatforgalommal jár, de ha pl. wifin használod, akkor nem kell mobilinternet-előfizetés. (Ráadásul sok csomagban beépített adatforgalom van, így az adott díjcsomagáron felül az alkalmazás regisztrációja és használata során létrejövő adatforgalom nem kerül plusz pénzbe). A részletekről érdeklődj a mobilszolgáltatódnál.
IV. Biztonság
1) Mi történik, ha elvesztem vagy ellopják a telefonomat?
- Hívd fel az FHB Bank ügyfélszolgálatát, ahol elvégzik a szükséges tiltásokat.
- Az mPIN - vagyis az általad adott 6 karakterből álló kód - ismerete nélkül nem lehet tranzakciót végrehajtani. Ezért is kérjük, hogy ezt a kódot a telefonodtól elkülönítve tárold.
2) A MasterCard Mobile alkalmazásban a bankkártyaadataim a telefonban tárolódnak?
Nem. Az aktivált Mobil Bankkártya adataid titkosított formában, védett módon tárolódnak, s csak az általad kezdeményezett és jóváhagyott fizetési tranzakciók során kerülnek felhasználásra banki rendszerek által.
3) Le kellett tiltatnom a beregisztrált bankkártyámat, kell valamit tennem a MasterCard Mobile alkalmazásban is?
Célszerű ott is törölni a kártya Mobil Bankkártya változatát, de mivel a fizetési folyamat a bankrendszeren megy keresztül, az általad letiltott kártyával mobilról sem lehet a letiltást követően tranzakciót végrehajtani.
4) Az alkalmazásba regisztrált bankkártyámnak lejárt az érvényessége, mit kell tennem a MasterCard Mobile alkalmazásban?
Az új bankkártyát újra kell regisztrálni, és újra ki kell fizetni a 99 Ft-os regisztrációs díjat, a régi bankkártyát célszerű törölni, hiszen további használata nem lehetséges.
5) Mi történik, ha megváltozik a telefonszámom vagy szolgáltatót váltok?
Az alkalmazást újra kell regisztrálni. Ekkor az összes, az alkalmazásban tárolt adat törlődik, bankkártyáidat újra regisztrálnod kell, és újra ki kell fizetned a 99 Ft-os regisztrációs díjat. SIM-es megoldás használata esetén nincs alkalmazásregisztráció, ott bankkártyát kell regisztrálni.
6) Miért érdemes az interneten a MasterCard Mobile alkalmazáson keresztül fizetni?
A vásárlási folyamat befejezése után a fizetési folyamat indításakor a fizetéshez csak a telefonszámodat (vagy a MasterCard Mobile Azonosítódat) kell megadnod. Ezután a kereskedő egy üzenetet küld a telefonodra, melyben szerepel a megvásárolni kívánt termék, összeg, amit jóváhagyhatsz a saját telefonodon, titkos mPIN kódod megadásával. Így a kereskedő oldalán semmilyen bankkártyaadatot nem kell megadnod a fizetési folyamat során.
7) Ha az online vásárlásnál azonosításként megadom a telefonszámomat, a kereskedő fel tud majd hívni?
Telefonszámodat (mint személyes adatot) a kereskedő nem használhatja fel. Ha ennek ellenére nem szeretnéd megadni mobiltelefonszámod, helyette megadhatod MasterCard Mobile Azonosítódat is. MasterCard Mobile Azonosítódat a „Beállítások” menüpontban találod meg.
V. Az mPIN kód
1) Mi az „mPIN kód”?
Ez egy általad választott, 6 karakter hosszú alfanumerikus (azaz betűkből és számokból álló) kód, amely a saját titkos azonosítód. Kérjük, ezt jól jegyezd meg, mert ezzel az mPIN kóddal tudsz a jövőben minden MasterCard Mobile fizetési műveletet engedélyezni. A kódot sem a kártyakibocsátó bankod, sem a mobilszolgáltatód nem ismeri! Az MasterCard Mobile alkalmazásban több regisztrált kártya esetén is csak egy mPIN kódod van, SIM-kártyás megoldás esetén azonban az mPIN kódot bankkártyánként kell megadni, de ezek a kódok egyformák is lehetnek.
2) Az mPIN kódban csak szám szerepelhet vagy más is?
Az mPIN kód 6 jegyű, alfanumerikus (betűk és számok) karakterekből állhat.
3) Hogyan változtathatom meg az mPIN kódomat?
Az alkalmazás „Beállítások” menüpontjában lehet módosítani.
4) Az mPIN kódomnak ugyanannak kell lennie, mint a bankkártyám PIN kódjának?
Nem, az mPIN 6 karakternyi, egyedi, alfanumerikus (betűkből és számokból álló) kód lehet. Ha több bankkártyát regisztráltál, a MasterCard Mobile alkalmazásban akkor is egy mPIN kódot kell választanod, vagyis minden kártya esetén ugyanazzal az mPIN-nel lehet megerősíteni a tranzakciót. SIM-kártyás megoldás esetén az mPIN kódot bankkártyánként kell megadni, de ezek a kódok egyformák is lehetnek.
5) Megváltoztattam a bankkártyám PIN kódját, most az mPIN kódomat is cserélnem kell?
Nem, a két kódnak nincs köze egymáshoz.
6) Háromszor is elrontottam az mPIN kódom, és letiltottak. Mit tegyek, hogy feloldják?
Újra kell regisztrálni az alkalmazást, hasonlóan az előző pontban leírtakkal. SIM-alkalmazás esetében a Mobil Bankkártyát kell újra regisztrálni.
VI. Fizetés, egyenlegfeltöltés
1) Bárhol fizethetek a MasterCard Mobile-lal, ahol a bankkártyámat is elfogadják?
Nem, csak a MasterCard Mobile Magyarország elfogadóhelyeken, aminek a listája elérhető itt.
2) Van valamilyen napi költési limit, ami MasterCard Mobile alkalmazáshoz kapcsolódik?
A napi limit a regisztrált bankkártyához kapcsolódik, nem az alkalmazáshoz.
3) Milyen számlákat tudok kifizetni a MasterCard Mobile-lal?
Jelenleg a T-Mobile és T-Home számláidat, valamint a saját Telenor-számláidat. A partner szolgáltatók listáját itt találod.
4) Milyen webshopokban tudok fizetni a MasterCard Mobile alkalmazással?
A partner webshopok listáját itt találod.
5) Kinek az egyenlegét tölthetem fel a MasterCard Mobile alkalmazással?
Bárkiét, aki Telenor vagy T-Mobile újrafeltölthető kártyával rendelkezik.
6) Honnan tudom, hogy a fizetés sikeres volt?
Visszaigazoló üzenetet kapsz a telefonodra.
7) Hol ellenőrizhetem a korábbi fizetéseimet?
A MasterCard Mobile alkalmazás „Tranzakciók” menüpontjában részletesen megtekintheted a kifizetésre váró számlák, illetve a már befejezett tranzakciók adatait.
8) Vissza szeretnék vonni egy fizetést, amit a MasterCard Mobile-on keresztül végeztem. Mit tehetek?
Ez egy bankkártyás fizetés, az arra vonatkozó szabályok itt is érvényesek, kérünk, fordulj a kibocsátó bankodhoz.
9) Tudok valahogy készpénzt felvenni a számlámról a MasterCard Mobile-lal?
Nem.
10) Tudok pénzt átutalni a MasterCard Mobile-lal?
Jelenleg nem.
11) Szállítási cím megadása
A szállítási címet és számlázási címet meg lehet adni az alkalmazásban, a Beállítások menüpontban. QR-kóddal történő vásárlás/fizetés esetén (ha nem számlát fizetünk be), a rögzített szállítási címet megkapja a kereskedő. A szállítási cím minden megrendelésnél módosítható.
VII. QR-kód
1) Mi a QR-kódos vásárlás?
A QR-kódos fizetési lehetőséggel ellátott MasterCard Mobile Magyarország elfogadóhelyeken a QR-kód fotózásával is fizethetsz. Az alkalmazás beépített QR-kód olvasójával fotózd le a QR-kódot, majd az adatok ellenőrzése után engedélyezd a tranzakciót.
2) Mi a QR-kódos adományozás?
QR-kód fotózásával adományozhatsz már egyre több alapítvány számára.
Ilyen egyszerűen juttathatod el a felkínált összeget az általad választott szervezet számára:
- Töltsd le a MasterCard Mobile alkalmazást, és regisztráld a bankkártyádat (iOS, Android, Windows Phone).
- Olvasd be a támogatni kívánt szervezet QR-kódját a MasterCard Mobile alkalmazáson keresztül!
- Válaszd ki az adományozni kívánt összeget!
- Az mPIN kódod megadásával engedélyezd a tranzakciót!
Az elfogadóhelyeket ITT olvashatod.
3) Hol fizethetek QR-kóddal?
A MasterCard Mobile-lal történő QR-kódos vásárlás csak a QR-kódos fizetési lehetőséggel ellátott MasterCard Mobile Magyarország elfogadóhelyeken lehetséges. Az elfogadóhelyek listáját itt találod.